Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
listopad 2021
Platformy badawcze w POB Heritage (edycja II)
WAŻNE: przedłużenie naboru wniosków do 24 grudnia 2021 r.
- Nazwa konkursu: Platformy badawcze w POB Heritage (edycja II)
- Nazwa POB: POB Heritage
- Nazwa działania/działań, w ramach których ogłaszany jest konkurs:
POB Heritage ogłasza konkurs Platformy badawcze POB Heritage (edycja II) finansowany z działania „R2R - współpraca badawcza” na finansowanie działalności interdyscyplinarnych platform badawczych realizujących projekty związane z obszarami zdefiniowanymi w Strategii POB Heritage (plik dostępny na stronie: https://id.uj.edu.pl/heritage w zakładce Strategia 2020-2025) oraz na upowszechnianie ich wyników.
Działanie „R2R – Współpraca badawcza” służy wsparciu nowych zespołów jako przestrzeni współpracy naukowej skupiającej naukowców/naukowczynie, w tym doktorantów/doktorantki, a także studentów/studentki – z Uniwersytetu Jagiellońskiego i spoza Uniwersytetu.
- Nazwa dziedziny/dziedzin nauki, nazwa dyscypliny/dyscyplin naukowych, których dotyczy konkurs:
Do konkursu mogą być zgłoszone projekty z zakresu nauk humanistycznych i społecznych.
- Adresatki i adresaci konkursu:
Z wnioskiem o przyznanie środków finansowych mogą występować nauczycielki i nauczyciele akademiccy oraz pracowniczki i pracownicy naukowo-techniczni UJ. Z inicjatywą utworzenia interdyscyplinarnej platformy badawczej może wystąpić zespół co najmniej pięciu osób zatrudnionych w Uniwersytecie Jagiellońskim. Zespół wybiera osobę odpowiedzialną za złożenie wniosku i kontakty z POB Heritage i Komisją na etapie konkursu na finansowanie (Wnioskodawca/Wnioskodawczyni projektu badawczego).
Wniosek o utworzenie platformy badawczej powinien charakteryzować się innowacyjnością, zakładać współpracę interdyscyplinarną oraz być realizowany przez międzynarodowy zespół stałych współpracowników.
Platforma badawcza może posługiwać się nazwą własną zgodną z tytułem realizowanego projektu.
UWAGA! Prosimy o zaznaczenie w systemie typu wniosku jako ZBIOROWY oraz uzupełnienie go po angielsku na angielskim formularzu – w tym celu konieczne jest kliknięcie brytyjskiej flagi w prawym górynym rogu ekranu.
- Warunki przystąpienia do konkursu:
Celem platformy badawczej jest stworzenie zespołu naukowego prowadzącego interdyscyplinarne i innowacyjne badania o znaczeniu międzynarodowym we współpracy z uczonymi z zagranicy.
Do zadań platformy badawczej należy realizacja programu badawczego poprzez:
- seminaria badawcze (research seminars), czyli cykliczne spotkania seminaryjne z udziałem uczonych afiliowanych w zagranicznych ośrodkach badawczych, tematycznie związane z problematyką badawczą platformy. Seminarium może być włączone do programu kształcenia szkół doktorskich;
- konferencje naukowe lub warsztaty związane tematycznie z programem badawczym platformy;
- wykłady otwarte upowszechniające wyniki prowadzonych badań lub innych form upowszechniania wyników badań i nauki;
- projekty badawcze i wnioski grantowe związanych tematycznie z programem badawczym platformy;
- publikacje naukowe
- projekty działań w otoczeniu społecznym lub gospodarczym uczelni.
- Założone cele programu strategicznego ID.UJ i Strategii POB Heritage w konkursie „R2R – współpraca badawcza”
Platforma badawcza utworzona w ramach programu „R2R – współpraca badawcza” powinna realizować cele programu ID.UJ oraz Strategii POB Heritage:
- budowa i doskonalenie organizacji nauki, nauczania i oddziaływania społecznego uniwersytetu poprzez stworzenie elementów ekosystemu integrującego międzynarodowe środowisko uczonych ze środowiskiem naukowym Uniwersytetu Jagiellońskiego;
- stworzenie trwałej i efektywnej współpracy z partnerami zagranicznymi i polskimi w celu realizacji wspólnych projektów badawczych;
- zwiększenie poziomu innowacyjności i interdyscyplinarności badań o znaczeniu międzynarodowym oraz integracji misji Uniwersytetu Jagiellońskiego (badań naukowych, edukacji i współpracy z otoczeniem uczelni);
- wzmocnienie współpracy badawczej z zagranicznymi instytucjami naukowymi o wysokiej renomie poprzez zwiększenie udziału uczonych z UJ w międzynarodowej współpracy badawczej oraz w budowaniu partnerstw zagranicznych;
- podniesienie poziomu kompetencji badawczych oraz kompetencji miękkich pracowników i pracowniczek naukowych UJ przez wspieranie rozwoju badaczek i badaczy zatrudnionych w Uniwersytecie Jagiellońskim w dążeniu do doskonałości naukowej;
- realizacja misji Uniwersytetu Jagiellońskiego i nauki polskiej poprzez wspieranie badań nad Polską jako płaszczyzny współdziałania interdyscyplinarnych sieci badawczych łączących naukowców badających społeczeństwa, kultury, prawo i religie Europy Środkowo-Wschodniej w powiązaniu z procesami globalnymi;
- zwiększenie wpływu Uniwersytetu Jagiellońskiego na rozwój światowej nauki poprzez wsparcie finansowe działalności naukowej zmierzającej do zwiększenia liczby artykułów ogłaszanych w prestiżowych czasopismach i/lub monografii w renomowanych wydawnictwach międzynarodowych oraz do zwiększenia skuteczności w pozyskiwaniu środków zewnętrznych na finansowanie badań, w tym również w instytucjach międzynarodowych;
- wzrost społecznego oddziaływania nauk humanistycznych i społecznych uprawianych na Uniwersytecie Jagiellońskim na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.
- Łączna kwota środków przeznaczona na konkurs to 1 334 000 PLN.
- Maksymalna wysokość dofinansowania jednego wniosku to 100 000 PLN / rok. Maksymalny czas działania platformy: dwa lata.
- Termin i sposób składania wniosków: wnioski przyjmowane będą od 3 listopada 2021 do 10 grudnia 2021 roku wyłącznie online poprzez system https://strefaid.uj.edu.pl/ (logowanie kontem poczty uniwersyteckiej).
Wnioski składa się w języku angielskim. Dopuszcza się złożenie wniosku w języku polskim w przypadku projektów w domenie Interdyscyplinarne studia nad Polską w perspektywie lokalnej, regionalnej i globalnej w sytuacji, gdy podstawowym językiem komunikacji zespołu będzie język polski.
DOKUMENTY DOŁĄCZANE DO WNIOSKU
A. ZAKRES DANYCH DOTYCZĄCYCH OSÓB WSPÓŁPRACUJĄCYCH Z PLATFORMĄ (§14 ust 1 pkt 2 Regulaminu):
A1. DOROBEK OCENIANY (15 punktów): §24 ust. 2 pkt 5 Regulaminu – chodzi wyłącznie o osoby inicjujące platformę (§8 ust. 1 Regulaminu) - należy użyć formularza A, dla każdej osoby należy przygotować osobny plik w PDF. Należy wskazać:
- maksymalnie 7 publikacji (w szczególności w czasopismach na liście SCOPUS lub renomowanych wydawnictwach o zasięgu międzynarodowym) i
- maksymalnie 3 projekty badawcze finansowane ze środków zewnętrznych, istotne dla tematyki platformy.
UWAGA! W SYSTEMIE OSOBY, KTÓRYCH DOROBEK JEST OCENIANY, SĄ WSKAZYWANI JAKO WNIOSKODAWCA/ WNIOSKODAWCZYNI ORAZ WSPÓŁAUTORZY/ WSPÓŁAUTORKI
A2. DOROBEK DOŁĄCZANY, ALE NIEOCENIANY: stali współpracownicy platformy – osoby wchodzące w skład platformy - należy przygotować jeden zbiorczy plik PDF dla wszystkich stałych współpracowników – formularz B. Dla każdej osoby należy wskazać: jedną publikację i jeden projekt badawczy istotny dla tematyki platformy, ewentualnie zamiast projektu można wskazać drugą publikację.
A3. UWAGA! Można wskazać także planowaną współpracę z innymi osobami (przykładowo osoby, które planuje się zaprosić jako wykładowców, uczestników konferencji itp.). Osoby takie współpracują z platformą, ale nie wchodzą w skład zespołu (nie są stałymi współpracownikami w myśl §14 ust. 1 pkt 2 regulaminu). MOŻNA O TAKICH OSOBACH WSPOMNIEĆ W OPISIE PROJEKTU.
B. POZOSTAŁE DOKUMENTY
B1. OBLIGATORYJNIE: Do wniosku należy dołączyć zgody stałych współpracowników platformy (osoby wchodzące w skład platformy - §14 ust. 4 Regulaminu). Chodzi o osoby, których dorobek jest dołączany (zarówno dorobek oceniany, jak i nieoceniany – zob. wyżej punkty A1 oraz A2). Wystarczające jest potwierdzenie mailowe.
B2. FAKULTATYWNIE: W przypadku planowanej współpracy z instytucją - niezbędne jest dołączenie listu intencyjnego (§14 ust. 3 Regulaminu). Uprzejmie prosimy zignorować wspomnianą w tym przepisie informację o listach intencyjnych od partnerek/partnerów.
- Termin i sposób ogłoszenia wyników konkursu: wyniki konkursu (lista rankingowa zakwalifikowanych projektów) ogłoszone zostaną na stronie POB Heritage: 31 IV 2022 r..
- Termin uruchomienia działalności platform badawczych: czerwiec 2022 r..
- Projekty trwające powyżej 12 miesięcy będą podlegały ocenie okresowej Złożenie raportu częściowego następuje po upływie nie mniej niż 8 miesięcy od dnia rozpoczęcia realizacji projektu w dniu 10 lutego albo 10 września.
- Raport końcowy składa się w formie sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania projektu, zwłaszcza osiągnięcia założonego rezultatu.