Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Logotyp Una Europa

Logotyp Uczelnia Badawcza Inicjatywa Doskonałości

 

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

listopad 2021

20211103
Poprzedni tydzień
Następny tydzień

Platformy badawcze w POB Heritage (edycja II)

Data: 03.11.2021 - 24.12.2021
Miejsce: https://strefaid.uj.edu.pl
Organizator: POB Heritage
Platformy badawcze w POB Heritage (edycja II)

WAŻNE: przedłużenie naboru wniosków do 24 grudnia 2021 r.

 

  1. Nazwa konkursu: Platformy badawcze w POB Heritage (edycja II)
  1. Nazwa POB: POB Heritage
  1. Nazwa działania/działań, w ramach których ogłaszany jest konkurs:

POB Heritage ogłasza konkurs Platformy badawcze POB Heritage (edycja II) finansowany z działania „R2R - współpraca badawcza” na finansowanie działalności interdyscyplinarnych platform badawczych realizujących projekty związane z obszarami zdefiniowanymi w Strategii POB Heritage (plik dostępny na stronie: https://id.uj.edu.pl/heritage w zakładce Strategia 2020-2025) oraz na upowszechnianie ich wyników.

Działanie „R2R – Współpraca badawcza” służy wsparciu nowych zespołów jako przestrzeni współpracy naukowej skupiającej naukowców/naukowczynie, w tym doktorantów/doktorantki, a także studentów/studentki – z Uniwersytetu Jagiellońskiego i spoza Uniwersytetu.

  1. Nazwa dziedziny/dziedzin nauki, nazwa dyscypliny/dyscyplin naukowych, których dotyczy konkurs:

Do konkursu mogą być zgłoszone projekty z zakresu nauk humanistycznych i społecznych.

  1. Adresatki i adresaci konkursu:

Z wnioskiem o przyznanie środków finansowych mogą występować nauczycielki i nauczyciele akademiccy oraz pracowniczki i pracownicy naukowo-techniczni UJ. Z inicjatywą utworzenia interdyscyplinarnej platformy badawczej może wystąpić zespół co najmniej pięciu osób zatrudnionych w Uniwersytecie Jagiellońskim. Zespół wybiera osobę odpowiedzialną za złożenie wniosku i kontakty z POB Heritage i Komisją na etapie konkursu na finansowanie (Wnioskodawca/Wnioskodawczyni projektu badawczego).

Wniosek o utworzenie platformy badawczej powinien charakteryzować się innowacyjnością, zakładać współpracę interdyscyplinarną oraz być realizowany przez międzynarodowy zespół stałych współpracowników.

Platforma badawcza może posługiwać się nazwą własną zgodną z tytułem realizowanego projektu.

 

UWAGA! Prosimy o zaznaczenie w systemie typu wniosku jako ZBIOROWY oraz uzupełnienie go po angielsku na angielskim formularzu – w tym celu konieczne jest kliknięcie brytyjskiej flagi w prawym górynym rogu ekranu.

 

  1. Warunki przystąpienia do konkursu:

Celem platformy badawczej jest stworzenie zespołu naukowego prowadzącego interdyscyplinarne i innowacyjne badania o znaczeniu międzynarodowym we współpracy z uczonymi z zagranicy.

Do zadań platformy badawczej należy realizacja programu badawczego poprzez:

  • seminaria badawcze (research seminars), czyli cykliczne spotkania seminaryjne z udziałem uczonych afiliowanych w zagranicznych ośrodkach badawczych, tematycznie związane z problematyką badawczą platformy. Seminarium może być włączone do programu kształcenia szkół doktorskich;
  • konferencje naukowe lub warsztaty związane tematycznie z programem badawczym platformy;
  • wykłady otwarte upowszechniające wyniki prowadzonych badań lub innych form upowszechniania wyników badań i nauki;
  • projekty badawcze i wnioski grantowe związanych tematycznie z programem badawczym platformy;
  • publikacje naukowe
  • projekty działań w otoczeniu społecznym lub gospodarczym uczelni.

 

  1. Założone cele programu strategicznego ID.UJ i Strategii POB Heritage w konkursie „R2R – współpraca badawcza”

Platforma badawcza utworzona w ramach programu „R2R – współpraca badawcza” powinna realizować cele programu ID.UJ oraz Strategii POB Heritage:

  • budowa i doskonalenie organizacji nauki, nauczania i oddziaływania społecznego uniwersytetu poprzez stworzenie elementów ekosystemu integrującego międzynarodowe środowisko uczonych ze środowiskiem naukowym Uniwersytetu Jagiellońskiego;
  • stworzenie trwałej i efektywnej współpracy z partnerami zagranicznymi i polskimi w celu realizacji wspólnych projektów badawczych;
  • zwiększenie poziomu innowacyjności i interdyscyplinarności badań o znaczeniu międzynarodowym oraz integracji misji Uniwersytetu Jagiellońskiego (badań naukowych, edukacji i współpracy z otoczeniem uczelni);
  • wzmocnienie współpracy badawczej z zagranicznymi instytucjami naukowymi o wysokiej renomie poprzez zwiększenie udziału uczonych z UJ w międzynarodowej współpracy badawczej oraz w budowaniu partnerstw zagranicznych;
  • podniesienie poziomu kompetencji badawczych oraz kompetencji miękkich pracowników i pracowniczek naukowych UJ przez wspieranie rozwoju badaczek i badaczy zatrudnionych w Uniwersytecie Jagiellońskim w dążeniu do doskonałości naukowej;
  • realizacja misji Uniwersytetu Jagiellońskiego i nauki polskiej poprzez wspieranie badań nad Polską jako płaszczyzny współdziałania interdyscyplinarnych sieci badawczych łączących naukowców badających społeczeństwa, kultury, prawo i religie Europy Środkowo-Wschodniej w powiązaniu z procesami globalnymi;
  • zwiększenie wpływu Uniwersytetu Jagiellońskiego na rozwój światowej nauki poprzez wsparcie finansowe działalności naukowej zmierzającej do zwiększenia liczby artykułów ogłaszanych w prestiżowych czasopismach i/lub monografii w renomowanych wydawnictwach międzynarodowych oraz do zwiększenia skuteczności w pozyskiwaniu środków zewnętrznych na finansowanie badań, w tym również w instytucjach międzynarodowych;
  • wzrost społecznego oddziaływania nauk humanistycznych i społecznych uprawianych na Uniwersytecie Jagiellońskim na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.

  1. Łączna kwota środków przeznaczona na konkurs to 1 334 000 PLN.

 

  1. Maksymalna wysokość dofinansowania jednego wniosku to 100 000 PLN / rok. Maksymalny czas działania platformy: dwa lata.

 

  1. Termin i sposób składania wniosków: wnioski przyjmowane będą od 3 listopada 2021 do 10 grudnia 2021 roku wyłącznie online poprzez system https://strefaid.uj.edu.pl/(logowanie kontem poczty uniwersyteckiej).

Wnioski składa się w języku angielskim. Dopuszcza się złożenie wniosku w języku polskim w przypadku projektów w domenie Interdyscyplinarne studia nad Polską w perspektywie lokalnej, regionalnej i globalnej w sytuacji, gdy podstawowym językiem komunikacji zespołu będzie język polski.

 

DOKUMENTY DOŁĄCZANE DO WNIOSKU

A. ZAKRES DANYCH DOTYCZĄCYCH OSÓB WSPÓŁPRACUJĄCYCH Z PLATFORMĄ (§14 ust 1 pkt 2 Regulaminu):

 

A1. DOROBEK OCENIANY (15 punktów): §24 ust. 2 pkt 5 Regulaminu – chodzi wyłącznie o osoby inicjujące platformę (§8 ust. 1 Regulaminu) - należy użyć formularza A, dla każdej osoby należy przygotować osobny plik w PDF. Należy wskazać:

  • maksymalnie 7 publikacji (w szczególności w czasopismach na liście SCOPUS lub renomowanych wydawnictwach o zasięgu międzynarodowym) i
  • maksymalnie 3 projekty badawcze finansowane ze środków zewnętrznych, istotne dla tematyki platformy.

 

UWAGA! W SYSTEMIE OSOBY, KTÓRYCH DOROBEK JEST OCENIANY, SĄ WSKAZYWANI JAKO WNIOSKODAWCA/ WNIOSKODAWCZYNI ORAZ WSPÓŁAUTORZY/ WSPÓŁAUTORKI

 

A2. DOROBEK DOŁĄCZANY, ALE NIEOCENIANY: stali współpracownicy platformy – osoby wchodzące w skład platformy - należy przygotować jeden zbiorczy plik PDF dla wszystkich stałych współpracowników – formularz B. Dla każdej osoby należy wskazać: jedną publikację i jeden projekt badawczy istotny dla tematyki platformy, ewentualnie zamiast projektu można wskazać drugą publikację.

 

A3. UWAGA! Można wskazać także planowaną współpracę z innymi osobami (przykładowo osoby, które planuje się zaprosić jako wykładowców, uczestników konferencji itp.). Osoby takie współpracują z platformą, ale nie wchodzą w skład zespołu (nie są stałymi współpracownikami w myśl §14 ust. 1 pkt 2 regulaminu). MOŻNA O TAKICH OSOBACH WSPOMNIEĆ W OPISIE PROJEKTU.

 

B. POZOSTAŁE DOKUMENTY

 

B1. OBLIGATORYJNIE: Do wniosku należy dołączyć zgody stałych współpracowników platformy (osoby wchodzące w skład platformy - §14 ust. 4 Regulaminu). Chodzi o osoby, których dorobek jest dołączany (zarówno dorobek oceniany, jak i nieoceniany – zob. wyżej punkty A1 oraz A2). Wystarczające jest potwierdzenie mailowe.

B2. FAKULTATYWNIE: W przypadku planowanej współpracy z instytucją - niezbędne jest dołączenie listu intencyjnego (§14 ust. 3 Regulaminu). Uprzejmie prosimy zignorować wspomnianą w tym przepisie informację o listach intencyjnych od partnerek/partnerów.

 

  1. Termin i sposób ogłoszenia wyników konkursu: wyniki konkursu (lista rankingowa zakwalifikowanych projektów) ogłoszone zostaną na stronie POB Heritage: 31 IV 2022 r..
  1. Termin uruchomienia działalności platform badawczych: czerwiec 2022 r..
  1. Projekty trwające powyżej 12 miesięcy będą podlegały ocenie okresowej Złożenie raportu częściowego następuje po upływie nie mniej niż 8 miesięcy od dnia rozpoczęcia realizacji projektu w dniu 10 lutego albo 10 września.
  1. Raport końcowy składa się w formie sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania projektu, zwłaszcza osiągnięcia założonego rezultatu.
Pliki do pobrania
Regulamin konkursu
docx
Formularz A (w j. angielskim)
docx
Formularz B (w j. angielskim)