Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Zadaniem tych działań jest podejmowanie inicjatyw ogólnouniwersyteckich oraz integracja działań edukacyjnych, które realizowane są w POB-ach. W powiązaniu z celami strategicznymi programu ID.UJ określono sześć uszczegółowionych priorytetów edukacyjnych oraz skonstruowano katalog działań w każdym z nich.
- Interdyscyplinarność i internacjonalizacja kształcenia - włączenie procesu kształcenia studentów i doktorantów w obieg międzynarodowy. Zadaniem priorytetowym w tym obszarze dla Educational Ecosystem jest systemowe wsparcie kierunków kształcenia starających się o międzynarodowe akredytacje
- Edukacja dla przyszłości - zmiana myślenia o procesie kształcenia studentów i doktorantów – czyli implementacja w proces kształcenia innowacyjnych metod i technik, promowanych w podejściu Student Centered Learning.
- Zarządzanie talentami - spersonalizowana edukacja kuźnią talentów i sukcesów w nauce – czyli upowszechnienie formatów dydaktycznych, wykorzystujących indywidualne wzorce uczenia się spersonalizowanego i strategie wspierania rozwoju potencjału naukowego studentów (tutoring akademicki, mentoring, superwizja).
- EduNarzędzia edukacji zdalnej – czyli rozbudowa zintegrowanego systemu informatycznego, wspierającego działalność dydaktyczną oraz upowszechnienie wykorzystywania nowoczesnych narzędzi edukacji zdalnej.
- Wsparcie rozwoju i wzmocnienie potencjału dydaktycznego kadry akademickiej (nauczycieli i doktorantów) – czyli zbudowanie zróżnicowanego, wielopoziomowego i elastycznego systemu wsparcia nauczycieli akademickich w obszarze ich kompetencji dydaktycznych na każdym etapie rozwoju.
- Rozwój kompetencji miękkich studentów i doktorantów oraz wsparcie przedsiębiorczości i poszerzenie współpracy z otoczeniem społecznym. Zadaniem priorytetowym dla Educational Ecosystem są działania mentoringowe prowadzone wespół z Biurem Karier, które mają na celu wypracowanie zasad włączania w proces dydaktyczny ekspertów, praktyków z otoczenia społeczno-gospodarczego, w tym absolwentów UJ.
Finansowanie z działań: EduNarzędzia, Edukacja dla przyszłości, Zarządzanie talentami, Kompetencje #1, Kompetencje #2, Strategia rozpoznawalności międzynarodowej.
Koordynator: dr hab. Anna Sajdak-Burska, prof. UJ – Wydział Filozoficzny