Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Logotyp Una Europa

Logotyp Uczelnia Badawcza Inicjatywa Doskonałości

 

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

styczeń 2021

20210107
Poprzedni tydzień
Następny tydzień

POB DigiWorld prezentacja PreLAB: Digital Humanities

Data: 07.01.2021
POB DigiWorld prezentacja PreLAB: Digital Humanities

PreLAB: Digital Humanities

Termin: 7 stycznia 2021 r. (czwartek, godz. 14.00)

Dostęp: poprzez zespół MS Teams (kod: tcmk6fo) lub link https://tinyurl.com/SeminariumDigiWorld

 

Prelegent: dr hab. Jan Rybicki

(Digital Humanities Pre-LAB, Instytut Filologii Angielskiej, Wydział Filologiczny UJ)

Tytuł wystąpienia: Stylometria i czytanie na dystans: nowe metody starego literaturoznawstwa.

Opis: Dostępność wielkich zbiorów tekstów literackich w formie cyfrowej umożliwia wzbogacenie – tradycyjnie głównie jakościowych – badań literackich o wymiar ilościowy. Liczenie nawet bardzo prostych elementów danych i metadanych tekstowych z jednej strony wykazuje zaskakującą zgodność z mainstreamową historią i interpretacją literatury, z drugiej – może wskazywać nowe zjawiska i nowe ścieżki badań.

Prelegent: dr hab. Tomasz Z. Majkowski
(Digital Humanities Pre-LAB, Katedra Antropologii Literatury i Badań Kulturowych, Wydział Polonistyki UJ)

Tytuł wystąpienia: Komizm gier cyfrowych

Opis: Gry cyfrowe bywają nośnikiem komedii jak każda inna forma narracyjna - posiadają jednak dodatkowe właściwości, które zapewniają im unikatowe możliwości komiczne. W czasie wystąpienia przedstawię dwie odmiany komizmu gier cyfrowych: komedię autotematyczną, eksponującą reguły którymi rządzi się ta forma kulturowa, oraz komedię emergentną, która powstaje w związku z możliwościami interakcji oferowanymi przez gry oraz na skutek błędów i usterek oprogramowania. Wskażę też możliwe ścieżki interpretacji komiczności sytuacji występujących w grze na tle szerszego pytania o konfrontację człowieka i technologii jako materiału komicznego.